Tuesday, May 15, 2007

Let's relax

下星期會到布吉,天氣咁熱,系定滿身大汗要找個spa,這是去年到泰國massage的文章。

Let’s Relax
6/F, 44 Rachadapisek Rd.
Bangkok
Tel: 0-2643-8422-4

到泰國旅遊,去按摩或做spa是指定的項目。但我並不太喜歡泰式按摩。我的肩膀和脖子最容易疲倦,很多時候需要多點照顧,反而手手腳腳不必花太多時間。所以每次我都不厭其煩地,手口並用向按摩師傅強調我的要求。而每次為我主理的技師,都會意地跟我說聲sa-wa-di-ca,然後微笑點點頭,似是明白我的需要。

好了,到我真的睡上那扁平的塔塔米之後,技師卻只使出那千篇一律的泰式工夫,由頭到腳,從拱橋仰臥起坐至上上下下火車穿山窿之後,再系咁咦拍你兩下膞頭,便完成工序。當然,最後你肩膞的腫痛仍然持續,就像扒完三次龍舟一樣,真是未解決…

這次由朋友介紹,試了一間頗受香港人歡迎的Let’s Relax spa,聽說在網上也有很多人在討論和推介。我們是星期六中午訂房的,也要到晚上9時才有booking空檔,我想生意應該不錯吧。Let’s relax在比較旺地區,問酒店應可找到地址,但晚上從四面彿附近坐taxi過去,因為路面擠塞,起碼也要大半小時。其實如想在曼谷市區內自由行,學懂去坐地鐵或架空電車,真的比坐的士方便十二倍。

Let’s Relax 在曼谷有兩間分店,我們去的是新店,比較難找,第一次去還是坐taxi較為穩陣。店內的裝飾簡潔和乾淨,在一所商業大樓的五和六樓兩層。一小時的泰式按摩約港幣100多元,至於高檔一點的香薰或熱石按摩也是二、三百元左右,在泰國其實已算中上的價錢了,當然,比起大酒店的spa,卻不可同日而喻。泰國有很多小型的按摩店都很便宜,但facility卻很簡陋,很多連浴室也沒有。Let’s Relax有獨立的按摩房間,雙人房,洗手間和浴室等等設備,設備也算完善。我們進出該店時,都看到好些香港的遊客到訪,相信這確是個熱門的spa。

我們選了個兩小時的香薰套餐,有六、七種的香薰給客人選擇,我只能認出一、兩種的氣味,我想薰衣草應該是個比較safe的choice,不過我想下次可能會試下泰國獨特的lemongrass。如果你熟悉香港或大陸的按摩,通常技師會把你的背部按鬆一次,才把按摩油塗上。但泰國技師卻按不到三分鐘,便會把油倒在背上。我的身體該還未達至let’s relax的境界吧,這會否操之過急呢? 另外,技師的年齡也比較大,我想應該有四、五十歲了,她們也不像很會用力的去按。所以倒頭來,有點後悔,如果先選一個鐘個頭和肩膀的按摩,第二個小時才做香薰,可以會舒適一點。不過當時已是赤條條的肉在鉆板上,唯有慨來之則安之。

技師們在慢條斯理的把香薰油,塗在body上慢慢推拿,我們一邊呷著清茶,一邊懶洋洋的伏在床上休息,兩小時很快便過去了。除了地方比較”隔攝”之外,環境及設施和服務都算不錯。當然,如果技師是青春少艾,我想我的心情會更加雀躍,不過做不做到Let’s relax便可能是個問題了。

2 comments:

冬冬 said...

我都plan緊今年去多次BKK﹐好掛住D spas呀~

qishaya said...

abercrombie.us.com beautyWhere are some good spaces to find an Abercrombie Jeans Cologne magazine? One places is magazines. Many wellbeing and beauty magazines propose cologne and odor artifact reviews.Abercrombie Outerwear Some of them even have sample strips that you can open and actually get to smell the fragrance that they are reviewing for the invention line. Abercrombie Hoodies Another great place to find artifact reviews are Abercrombie Pant . EZines are online magazines and often sent to people in the transmit.Abercrombie Polo You can subscribe to artifact study eZines and You will find more information about the Wholesale actual belief jeans, Abercrombie Shirt many people are weird for export the jeans in fresh living.even cologne or scent eZines. Abercrombie fitch Men Many times you can demand from the editor of the eZine to do an exclusive type Shoes are very important to everyone, Our Abercrombie Tees will guard your feet. Abercrombie fitch Women of check for you.Abercrombie bag If you want to grip this effect line, you can ask them specifically to do an Abercrombie and Fitch Cologne review for you and the other readers. Abercrombie Slippers Most editors are forever looking for theme ideas and more than agreeble to help you out. Abercrombie Cap In their food. dealer, abercrombie and fitch (A&F), named the belt in a grievance. Abercrombie Scarves Employment law attorneys representing, Riam Dean, Abercrombie Shorts , cite disability discrimination in the ensemble and are claiming Dean is probable to persist for the next three living.Abercrombie and fitch, a New Albany, Ohio A&F trader, with over 300 food nationwide,Abercrombie And Fitch Jackets, is not unfamiliar with facing discrimination lawsuits. The clothing stored restrict has faced allegations in the gone for the Abercrombie Sweater giant

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails