Thursday, July 19, 2007

機場的士

我是其中一名受機場的士站搬遷影響的人仕,只想訴說一下我的感受。

上星期天聽說的士司機不滿,因為電召的士的臨時上落客區,遷移到另外的地方。他們便一度以罷駛形式,在深夜堵塞了機場的主要馬路,要令機管局讓步,終於劃出臨時的上落區。

我開始時是有些莫名奇妙的憤怒,"哇!咁仲成世界?咁你咪同新義安去圍新世界一樣啦。" 接著連貨van也說要慢駛...我覺得這樣的招式,等同勒索無異,於是下定決心抵制電召的士。

但今次落機,心諗連同事一起返九龍,叫架打折的士,兩百蚊左右,好過撘機鐵再轉的士,於是又神推鬼撞地打起電召的士電話號碼...唉,罪過、罪過。

現在的臨時電召上落區,設在富豪酒店停車場地下,即四號停車場的路旁。這地方是露天的,所以見下雨時人群便要拿時行李,怱怱地逃入停車場內,十分狼狽。

以往的上落區分散在一號和四號停車場,現在集中在一起,人便多了。

拖著行李,離遠望去,便已發覺人頭湧湧,心諗..."救命"。如果不是call了車,有不如轉身返去撘地鐵的念頭。

倒塞的原因,是電召的士現在也要排隊,每次交通警叔叔只會放三兩部車進入停車場範圍。呢個系數學上一個叫First in First out的系統,出一部車,才放一部車進來。當然,遇上車到客未到,的士司機又一味拖延時間,一於死等的話,後面的車就真系塞死了。(同一時間,我也被他玩死。)

其實我個人是好怕累街坊這等的事件,所以我只在會飛機到步,本人雙腳踏地的一刻,才會拿出電話,詢問機場附近有冇折頭的,我預計幾耐會到停車場,自已又要否等行李之類。出閘之後,再用9秒9的時間直奔到一號停車場,務求的士一到,我便會在少于半秒的時間內上車,不會阻礙其他人仕。

但現在的臨時上落區,就算的士入到達停車場,仍要再排隊,再等待駛入上落區,閒閒地等你十五至二十分鐘,也不出奇。

如果你的算術好,(或勁無聊) 可以將乘客、車輛、交通警,再加上天氣或風速等等,plug入queuing theory的formula去計一計,找出輪候時間。如果你算術不好,可以話你知排隊等的士,等同坐機鐵到九龍站。

所以,你話唔系存心趕客,我都唔信啦。

剛獲悉現在上落區會設在三號停車場,老實講我在新機場大大話話都撘左機都成幾百次機,我仍未知道這個三號場在那裡? 如果又系要在戶外行走,又系老遠 (我都幾certain),夏日炎炎,我諗都會幾燥,唔知將來的乘客會否一邊行,一邊咀咒運輸處?

呢一招最少會趕走我,唔會去再call電召囉。

話說回來,電召的搶走排隊的士生意,又要霸用人家的停車場上落,也是不妥。

曾經撘過的電召車,有的很有禮貌,但也有的只顧做生意。在駄盤前面的小小空間,可以容納五部手提電話。司機一邊開車,一邊去接客的電話,又要去安排他的"兄弟"接不同的客人,仲要教埋佢條路怎樣走,可說是十分有效的resource management。

但這樣做,實在是妄顧乘客的安危,完全唔夠professional。

現在的新造施一出,是否有效,很快便會知道,不過肯定會叫我們這類喜觀撘折頭的士人受苦。最少去的一程還可以叫taxi入機場,但幾多人會call車走呢,唔知。

我落機只想第一時間回家,最好開行勁冷氣,攤在沙發上,擺足幾日都仲可以。所以由機場至回家的路,我但求速戰速決,千其唔好叫我煩。

在對策落實後,希望堵塞交通之類的事件,不要再次出現。

4 comments:

zz said...

好灰喎......不如用你d稿費, 去買架車啦.

Xavier said...

我都試過泊架車在一號停車場啦,但只限三天咋。而且上車落車要扲住d行李,落機仲要開車翻歸先最辛苦。

不如伸手一截咪仲放便...

b said...

"我落機只想第一時間回家,最好開行勁冷氣,攤在沙發上,擺足幾日都仲可以"

大家咁話。

qishaya said...

abercrombie.us.com beautyWhere are some good spaces to find an Abercrombie Jeans Cologne magazine? One places is magazines. Many wellbeing and beauty magazines propose cologne and odor artifact reviews.Abercrombie Outerwear Some of them even have sample strips that you can open and actually get to smell the fragrance that they are reviewing for the invention line. Abercrombie Hoodies Another great place to find artifact reviews are Abercrombie Pant . EZines are online magazines and often sent to people in the transmit.Abercrombie Polo You can subscribe to artifact study eZines and You will find more information about the Wholesale actual belief jeans, Abercrombie Shirt many people are weird for export the jeans in fresh living.even cologne or scent eZines. Abercrombie fitch Men Many times you can demand from the editor of the eZine to do an exclusive type Shoes are very important to everyone, Our Abercrombie Tees will guard your feet. Abercrombie fitch Women of check for you.Abercrombie bag If you want to grip this effect line, you can ask them specifically to do an Abercrombie and Fitch Cologne review for you and the other readers. Abercrombie Slippers Most editors are forever looking for theme ideas and more than agreeble to help you out. Abercrombie Cap In their food. dealer, abercrombie and fitch (A&F), named the belt in a grievance. Abercrombie Scarves Employment law attorneys representing, Riam Dean, Abercrombie Shorts , cite disability discrimination in the ensemble and are claiming Dean is probable to persist for the next three living.Abercrombie and fitch, a New Albany, Ohio A&F trader, with over 300 food nationwide,Abercrombie And Fitch Jackets, is not unfamiliar with facing discrimination lawsuits. The clothing stored restrict has faced allegations in the gone for the Abercrombie Sweater giant

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails