Sunday, August 19, 2007

孔子的敵人




近年來能驅使我買Milk 廣告 雜誌的,便是看芝see姑bee的文章。不單我愛看,同事也愛看 (主要應該是OL) ,第一時間打開的,便是追看苦榮的小學生作文和井老師的評語,再三閱讀也覺得好笑。不過卓小姐的專欄最近脫稿厲害,要一兩個星期才間中出現一篇。看到,注定係你的福氣,不妨落街再買多張六合彩。

有一期作文題目叫郊外的樂趣,苦榮的作文變得一本正經,但完來抄了初戀vcd的介紹來交功課,看得我在辦公室中捧腹大笑,同事還以為我在發神經。以前milk也刊登過苦榮的四格漫畫,同樣十分有趣。

卓韻芝的新書”孔子的敵人”,文章包括我們每天在身邊的科技,音樂,潮流,電影等等,文字簡潔幽默。內容主要結集了她在apple daily逢週六,”不要讓我在周末死去”的專欄,再加上一些以前的散文。

這個專欄是她在去年自殺不遂,重新振作後,再次寫作的新文章。

上月在書展時,記不起她的書名,問過了好幾間書局和出版社的檔攤,有沒有卓韻芝的新書,他們都不知道我說什麼。後來無意在忽然一週看到芝see姞bee的訪問(其實是想八肥姐和謝老四一家最新狀況),有提及她的新書和她編劇的新電影’出埃及記”,才記起書名。

我想她的書也是近期的暢銷書之一,因為我跑了兩間書屋都告訴我賣光,在第三間我拿到的是也最後一本。

某情度上,我覺得她和林夕有點相似,兩人和商台都有點關係,又有創作的才華。林夕在克服他的憂鬱症之後,出版的文章並非再是情情塔塔,最近的新書”我所愛的香港”,包括了很多批評政府的政策,和對香港發生的事件有所評論。卓韻芝的散文也是同樣地圍繞香港,她身邊的人和事。字裡行間,亦有鼓勵人去積極生活,看來她己克服不愉快的經驗,重新投入生活了。

我喜歡看積極和幽默的散文,希望呀苦榮也勤力d,盼他的作文也很快能結集出書。

4 comments:

b said...

"因為我跑了兩間書屋都告訴我賣光,在第三間我拿到的是也最後一本..."

你知道為什麼嗎? 因為書都在我手上。

幾個在電台工作的朋友都送了這書給我,我手上共有...七本。

我家沒地方再放書 (放也沒可能放七本一樣的吧),我再發顛地找尋朋友轉送。上星期終於送出最後一本。

下次, 早少少出聲嘛, 我比晒六本你。

Xavier said...

唔, 七本... 唉,看來我要檢討一下我的人緣了。不過本書好快消化晒,去完一程trip已經轉送給了朋友,都算支持環保啦。

dd2 said...

卓韻芝14歲時由陳輝虹一手帶入CR2, 一出來就做晚上phone-in programmes, 與CR2可謂如同一家人.

最近一兩年聽到不同的人讚卓韻芝的文章. 我沒有看過她的書, 倒是買了陳輝陽砸錢之作"十二金釵眾生花"CD/DVD, 陳請來12位創作界/演藝界人士為12首歌拍MV, 其中卓韻芝拍一對小情侶日常生活的片段, 很生活化又很真實, 我幾喜歡.

專欄文章我很少看, 有時看一點陶傑就算. 黎堅惠(Winifred Lai)的看得比較多.

qishaya said...

abercrombie.us.com beautyWhere are some good spaces to find an Abercrombie Jeans Cologne magazine? One places is magazines. Many wellbeing and beauty magazines propose cologne and odor artifact reviews.Abercrombie Outerwear Some of them even have sample strips that you can open and actually get to smell the fragrance that they are reviewing for the invention line. Abercrombie Hoodies Another great place to find artifact reviews are Abercrombie Pant . EZines are online magazines and often sent to people in the transmit.Abercrombie Polo You can subscribe to artifact study eZines and You will find more information about the Wholesale actual belief jeans, Abercrombie Shirt many people are weird for export the jeans in fresh living.even cologne or scent eZines. Abercrombie fitch Men Many times you can demand from the editor of the eZine to do an exclusive type Shoes are very important to everyone, Our Abercrombie Tees will guard your feet. Abercrombie fitch Women of check for you.Abercrombie bag If you want to grip this effect line, you can ask them specifically to do an Abercrombie and Fitch Cologne review for you and the other readers. Abercrombie Slippers Most editors are forever looking for theme ideas and more than agreeble to help you out. Abercrombie Cap In their food. dealer, abercrombie and fitch (A&F), named the belt in a grievance. Abercrombie Scarves Employment law attorneys representing, Riam Dean, Abercrombie Shorts , cite disability discrimination in the ensemble and are claiming Dean is probable to persist for the next three living.Abercrombie and fitch, a New Albany, Ohio A&F trader, with over 300 food nationwide,Abercrombie And Fitch Jackets, is not unfamiliar with facing discrimination lawsuits. The clothing stored restrict has faced allegations in the gone for the Abercrombie Sweater giant

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails