Wednesday, March 03, 2010

Xavier的寡佬飛行日記


跟電影Up in the air一樣,我的工作要travel很多。

看到George Clooney pack最小的行李,花最minimum的時間去排隊,用最迅速的時間過海關,及最快的速度去check in,特別有共鳴。

當然,除了冇George Clooney咁型之外,我也不可以當飛機是巴士,當天可以cover不同的國家或地方。

若時間許可的,我會早一天到達,我要有足夠的休息,才可以應付明天的會議。

上機後我通常睇下書,打下Blog咁,可以的話,唔系好想睇公司D野。

電影強調主角很注重那1000萬的飛行里數,我去年才有13萬左右,對我來說是天文數字,尤其是現在主要只飛亞洲線。

不過6萬分便可以renew CX的Gold card, 我想單是頭兩個月的travel已經達成一半了。

金融海嘯之後,唔好話first class, 連坐business class 的機會也很渺茫,所以Diamond真系唔駛諗。

如果可以BLOCK到隔離個坐的話,我唔介意坐後D,雖然起飛及降落一般都比較震。

以前香港飛台灣有飯食架,而家得返個麵包。

我唔系話介意食包,但系今次佢地個hot pork bun的賣相真系好核突,就像一堆紅色的嘔吐物放在一個麵包上。(你唔信?下次我影張相比你睇啦。)

記憶中呢幾年都冇對CX 投訴過任何事,我本著其實大家都系打扮工者,有乜好complaint? 但今次呢個包,我覺得真系忍無可忍。

我好似寫低“Could you take a look at this bun yourself? Its really disgusting!"

三月份Discovery的雜誌開始介紹CX的星級空姐,今期系每次都在CX lounge歡迎我果位(紙版人)Nancy Hui. 佢地連個人的website 都攪埋,不過我寧願你比過好食一D的餐比我仲實際。

我心目中的星級空姐,當然只有一位。

系呀我好無聊,每次上機落機都會將本Discovery由面睇到底,最主要系睇下今期有乜野節目。

三月電影會有Fantasic Mr. Fox,好似香港仲未上影,當然亦有Up in the Air。

前幾年生日搭飛機上,不單只有upgrade,機倉服務員還送上香檳和生日咭。

前兩日生日搭機,頂丫,無得upgrade不特止,仲要比個middle seat 比我。唉,唔好問我今次有冇生日咭...

Up in the air 最後一幕,主角推著手提行李,踏進機場。在大型的飛行航班告示牌之下,表情一面茫然。來去怱怱,人生何去何從,突然很有感覺。

8 comments:

the8 said...

>> 就像一堆紅色的嘔吐物放在一個麵包上。(下次我影張相比你睇啦。)

>> 今期Discovery的雜誌開始介紹CX的星級空姐,系呀我好無聊,每次上機落機都會將本Discovery由面睇到底。

貧友,順手影埋星級空姐嚟睇睇好喎! XD

Yun said...

>> 我心目中的星級空姐,當然只有一位。

咳咳。

btw, when this movie first came out, (which was in Dec,) there were a lot of talks about this secret club that the movie talks about. And in fact, there IS such a thing, but the airlines decline to talk about it. It was said that, you can't apply into these clubs but by invitation only. Once you are in the club, you will be treated like kings. The entire plane can be delayed cuz you need to get on that plane and you are running late. Or they can even arrange a private plane for you to get to your destination... something like that.

肥貓 said...

我不是 frequent flyer 但也覺得 cathy 既服務大不如前.

"系呀我好無聊,每次上機落機都會將本Discovery由面睇到底"

睇黎我都係好無聊喎! 不過搭飛機有樣好, 可以睇戲 (因為我已極少去戲院睇), 上次去日本睇到 "District 9", 幾好睇!!

119 said...

good~ keep sharing with us, please....I will waiting your up date everyday!! Have a nice day........................................

myblahblahblah said...

同埋出 trip 邊有咁多時間 crash a party 玩到深宵呀. 唔使做都訓多陣啦.

happy belated birthday~

Xavier said...

Hi 8,

I post the link. feel free to browse :)

Hi Yun,

Actually, I also read about this special club by invitation only somewhere on the web, which I think I lot of people are curious after seeing the movie.

Hi FC,

District 9 is good. I also watched it on the plane. Save a lot of movie money during the year :)

Hi 119,

Thanks for your post.

Hi myblahx3,

Actually, I have other colleague who would look for disco to dance after work. But, for me I would rather sleep. Thanks :)

SAMMI said...

我心目中的星級空姐,當然只有一位。

浪漫呢..... :)

qishaya said...

abercrombie.us.com beautyWhere are some good spaces to find an Abercrombie Jeans Cologne magazine? One places is magazines. Many wellbeing and beauty magazines propose cologne and odor artifact reviews.Abercrombie Outerwear Some of them even have sample strips that you can open and actually get to smell the fragrance that they are reviewing for the invention line. Abercrombie Hoodies Another great place to find artifact reviews are Abercrombie Pant . EZines are online magazines and often sent to people in the transmit.Abercrombie Polo You can subscribe to artifact study eZines and You will find more information about the Wholesale actual belief jeans, Abercrombie Shirt many people are weird for export the jeans in fresh living.even cologne or scent eZines. Abercrombie fitch Men Many times you can demand from the editor of the eZine to do an exclusive type Shoes are very important to everyone, Our Abercrombie Tees will guard your feet. Abercrombie fitch Women of check for you.Abercrombie bag If you want to grip this effect line, you can ask them specifically to do an Abercrombie and Fitch Cologne review for you and the other readers. Abercrombie Slippers Most editors are forever looking for theme ideas and more than agreeble to help you out. Abercrombie Cap In their food. dealer, abercrombie and fitch (A&F), named the belt in a grievance. Abercrombie Scarves Employment law attorneys representing, Riam Dean, Abercrombie Shorts , cite disability discrimination in the ensemble and are claiming Dean is probable to persist for the next three living.Abercrombie and fitch, a New Albany, Ohio A&F trader, with over 300 food nationwide,Abercrombie And Fitch Jackets, is not unfamiliar with facing discrimination lawsuits. The clothing stored restrict has faced allegations in the gone for the Abercrombie Sweater giant

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails